INFRASTRUCTURE AND RESOURCES: THE EVOLVING DYNAMICS OF SINO-CONGOLESE COOPERATION UNDER THE BELT AND ROAD INITIATIVE

Автори
  • Цзинсин Ху
  • Стопанска академия „Димитър А. Ценов” – Свищов

Ключови думи
Belt and Road Initiative (BRI), infrastructure-for-resources, Sino-Congolese cooperation, copper mining, economic development

Резюме
The Belt and Road Initiative has become a signature instrument for the Chinese government in promoting global trade and economic integration. A new model of cooperation based on the Belt and Road Initiative, such as “infrastructure-for-resources” agreements, has been utilized in China’s collaboration with the Democratic Republic of the Congo. The article examines the economic feasibility and repercussions of the model by using the copper mining sector in the DRC. By using the case study of Sino-Congolese cooperation, the study demonstrates how investments in road, railway, and public utility infrastructure have unleashed the potential of mineral resources to the benefit of both parties.

JEL Класификатор: F21, O13, O55
Страници: 12
DOI:  https://doi.org/10.58861/tae.grdier.2025.01

Още статии от този брой

  • ВЛИЯНИЕ НА УСТОЙЧИВИТЕ ПРАКТИКИ ВЪРХУ ДОБРУВАНЕТО НА СЛУЖИТЕЛИТЕ В МЕЖДУНАРОДНАТА БИЗНЕС СРЕДА

    Научната разработка разглежда връзката между устойчивите организационни практики и добруването на служителите, като поставя акцент върху ролята на устойчивостта в изграждането на положителна работна среда. Теоретичната част обобщава съвременни концепции за добруване на служителите, както и модели за устойчиво лидерство и корпоративна социална ...

  • БИЗНЕС МОДЕЛЪТ НА LIDL ЗА УСТОЙЧИВО МЕЖДУНАРОДНО РАЗВИТИЕ

    Устойчивото развитие на международните търговски вериги е от ключово значение за ефективното им функциониране на различните пазари. В настоящия доклад се изследва Lidl като международна верига, занимаваща се в сферата на търговията, с акцент върху устойчивото ѝ развитие. Целта на проучването е да се дадат препоръки за подобряване на ...

  • ПРИЛОЖЕНИЕ НА ПРИНЦИПИТЕ НА ГЕЩАЛТ В ДИЗАЙНА НА ВИЗУАЛНИ МАРКЕТИНГОВИ КАМПАНИИ

    Настоящата разработка изследва приложението и ефективността на гещалт принципите (близост, сходство, затвореност, непрекъснатост, фигура-фон) в дизайна на визуални маркетингови кампании. Основната цел е да се установи дали тяхното приложение води до подобрено визуално възприятие и повишена потребителска ангажираност спрямо дизайни, които не ги ...