• Icon to change language to english
  • Icon to change language to english

INFRASTRUCTURE AND RESOURCES: THE EVOLVING DYNAMICS OF SINO-CONGOLESE COOPERATION UNDER THE BELT AND ROAD INITIATIVE

Автори
  • Цзинсин Ху
  • Стопанска академия „Димитър А. Ценов” – Свищов

Ключови думи
Belt and Road Initiative (BRI), infrastructure-for-resources, Sino-Congolese cooperation, copper mining, economic development

Резюме
The Belt and Road Initiative has become a signature instrument for the Chinese government in promoting global trade and economic integration. A new model of cooperation based on the Belt and Road Initiative, such as “infrastructure-for-resources” agreements, has been utilized in China’s collaboration with the Democratic Republic of the Congo. The article examines the economic feasibility and repercussions of the model by using the copper mining sector in the DRC. By using the case study of Sino-Congolese cooperation, the study demonstrates how investments in road, railway, and public utility infrastructure have unleashed the potential of mineral resources to the benefit of both parties.

JEL Класификатор: F21, O13, O55
Страници: 12
DOI:  https://doi.org/10.58861/tae.grdier.2025.01

Още статии от този брой

  • УЯЗВИМОСТИ В КИБЕРПРОСТРАНСТВОТО И ВЪЗДЕЙСТВИЕТО ИМ ВЪРХУ МСП

    Настоящата разработка цели излагането на кратък теоретичен преглед на кибер уязвимостите, които оказват влияние на малките и средни предприятия (МСП), както и последващите икономически ефекти. Заложената цел е да бъдат анализирани най-честите уязвимости в системите за киберсигурност, като в резултат на това да бъдат изведени препоръки за ...

  • THE IMPACT OF GEOPOLITICAL RISK AND LIRA DEFLATION ON INVESTMENT DECISIONS IN TURKEY

    This study investigates the influence of geopolitical risk and lira deflation on investment decision-making in Turkey, a country characterized by regional tensions and economic volatility. Drawing upon Institutional Theory and using a quantitative approach, the research explores investor preferences across four major asset classes: stocks, ...

  • ПРИЛОЖЕНИЕ НА ПРИНЦИПИТЕ НА ГЕЩАЛТ В ДИЗАЙНА НА ВИЗУАЛНИ МАРКЕТИНГОВИ КАМПАНИИ

    Настоящата разработка изследва приложението и ефективността на гещалт принципите (близост, сходство, затвореност, непрекъснатост, фигура-фон) в дизайна на визуални маркетингови кампании. Основната цел е да се установи дали тяхното приложение води до подобрено визуално възприятие и повишена потребителска ангажираност спрямо дизайни, които не ги ...