УПРАВЛЕНИЕ НА ОРГАНИЗАЦИОННИ КОНФЛИКТИ В МЕЖДУНАРОДНА ФИРМА

Автори

Ключови думи
организационен конфликт, управление, конфликтна ситуация, международна фирма, персонал

Резюме
На конфликтите често се гледа като негативно явление, с отрицателен ефект за постигане на цели и задачи, което определя и изключителната важност за бързо му разрешаване и отстраняване. Но конфликтите трябва да бъдат разглеждани и като елемент, който има не само разрушителни последици, но и конструктивно начало. Един конфликт в дадена фирма може да ескалира и да доведе до непродуктивни резултати или да бъде разрешен, което да доведе до качествени последици. Ето защо, управлението на организационните конфликти трябва да бъде основен процес за всяка международна фирма. Дали ще се прояви най-напред деструктивната страна на конфликта или след това неговата конструктивна характеристика, всичко зависи от това как се управлява. Ако бъде управляван ефективно, конфликтът може да помогне да се усвоят нови, по-добри начини за решаване на проблемите; да се изградят по-ефективни и по-продължителни взаимоотношения между страните, както и да нарасне способността за самооценяване и взаимно разбиране.

Основната цел на разработката е да се представи управлението на организационни конфликти в международна фирма на основата на анализ на литературни източници, като се обърне особено внимание на етапите на организационните конфликти и се докаже необходимостта и ефективността от тяхното управление.

JEL Класификатор: D74, F51, М12
Страници: 15
DOI:  https://doi.org/10.58861/tae.grdier.2025.09

Още статии от този брой

  • МАРКЕТИНГОВИ СТРАТЕГИИ В МОДНАТА ИНДУСТРИЯ ЗА ПРИВЛИЧАНЕ НА МЕЖДУНАРОДНА АУДИТОРИЯ

    В днешната динамична и конкурентна среда на модната индустрия, успешните маркетингови стратегии играят ключова роля за позиционирането и развитието на бранда. Този доклад се фокусира върху методите за идентифициране и разработване на стратегии за привличане на целева аудитория, като акцентира върху появата на нови агенти на модната сцена, които ...

  • INFRASTRUCTURE AND RESOURCES: THE EVOLVING DYNAMICS OF SINO-CONGOLESE COOPERATION UNDER THE BELT AND ROAD INITIATIVE

    The Belt and Road Initiative has become a signature instrument for the Chinese government in promoting global trade and economic integration. A new model of cooperation based on the Belt and Road Initiative, such as “infrastructure-for-resources” agreements, has been utilized in China’s collaboration with the Democratic Republic of the Congo. The ...

  • УПРАВЛЕНИЕ НА ВЗАИМООТНОШЕНИЯТА С ДОСТАВЧИЦИТЕ В ГЛОБАЛНАТА ВЕРИГА ЗА ДОСТАВКИ

    В настоящата разработка се разглеждат процесите, свързани със снабдяването и управлението на отношенията с доставчиците в глобалните вериги за доставки. Прави се опит да се дефинира същността на философията за SRM, да се представят нейните роля и цели, възможните стратегиите, които да се предприемат в съответствие с поставените цели. Разглеждат се ...