• Icon to change language to english
  • Icon to change language to english

УПРАВЛЕНИЕ НА ОРГАНИЗАЦИОННИ КОНФЛИКТИ В МЕЖДУНАРОДНА ФИРМА

Автори

Ключови думи
организационен конфликт, управление, конфликтна ситуация, международна фирма, персонал

Резюме
На конфликтите често се гледа като негативно явление, с отрицателен ефект за постигане на цели и задачи, което определя и изключителната важност за бързо му разрешаване и отстраняване. Но конфликтите трябва да бъдат разглеждани и като елемент, който има не само разрушителни последици, но и конструктивно начало. Един конфликт в дадена фирма може да ескалира и да доведе до непродуктивни резултати или да бъде разрешен, което да доведе до качествени последици. Ето защо, управлението на организационните конфликти трябва да бъде основен процес за всяка международна фирма. Дали ще се прояви най-напред деструктивната страна на конфликта или след това неговата конструктивна характеристика, всичко зависи от това как се управлява. Ако бъде управляван ефективно, конфликтът може да помогне да се усвоят нови, по-добри начини за решаване на проблемите; да се изградят по-ефективни и по-продължителни взаимоотношения между страните, както и да нарасне способността за самооценяване и взаимно разбиране.

Основната цел на разработката е да се представи управлението на организационни конфликти в международна фирма на основата на анализ на литературни източници, като се обърне особено внимание на етапите на организационните конфликти и се докаже необходимостта и ефективността от тяхното управление.

JEL Класификатор: D74, F51, М12
Страници: 15
DOI:  https://doi.org/10.58861/tae.grdier.2025.09

Още статии от този брой

  • ПРИЛОЖЕНИЕ НА ПРИНЦИПИТЕ НА ГЕЩАЛТ В ДИЗАЙНА НА ВИЗУАЛНИ МАРКЕТИНГОВИ КАМПАНИИ

    Настоящата разработка изследва приложението и ефективността на гещалт принципите (близост, сходство, затвореност, непрекъснатост, фигура-фон) в дизайна на визуални маркетингови кампании. Основната цел е да се установи дали тяхното приложение води до подобрено визуално възприятие и повишена потребителска ангажираност спрямо дизайни, които не ги ...

  • УЯЗВИМОСТИ В КИБЕРПРОСТРАНСТВОТО И ВЪЗДЕЙСТВИЕТО ИМ ВЪРХУ МСП

    Настоящата разработка цели излагането на кратък теоретичен преглед на кибер уязвимостите, които оказват влияние на малките и средни предприятия (МСП), както и последващите икономически ефекти. Заложената цел е да бъдат анализирани най-честите уязвимости в системите за киберсигурност, като в резултат на това да бъдат изведени препоръки за ...

  • БИЗНЕС МОДЕЛЪТ НА LIDL ЗА УСТОЙЧИВО МЕЖДУНАРОДНО РАЗВИТИЕ

    Устойчивото развитие на международните търговски вериги е от ключово значение за ефективното им функциониране на различните пазари. В настоящия доклад се изследва Lidl като международна верига, занимаваща се в сферата на търговията, с акцент върху устойчивото ѝ развитие. Целта на проучването е да се дадат препоръки за подобряване на ...