ОБЗОР НА ЦЕНОВИТЕ РАВНИЩА В МОРСКИЯ ТРАНСПОРТ С КОНТЕЙНЕРИ ВЪВ ВРЕМЕНА НА НЕСТАБИЛНОСТ В СЕКТОРА

Автори

Ключови думи
ценова вариабилност, ценообразуване, контейнер, морски транспорт

Резюме
Текущото изследване представлява кратък обзор на стабилността на цените в морският линеен транспорт през изминалата (2023 година) и началото на настоящата година. Показва значимостта и актуалността на проблема, и колко стабилността в морският сектор бива повлиявана от външни фактори и взаимовръзки. Посредством сравнителен анализ на текущите ценови дисбаланси настъпили в сектора, ще изведем насоки и инструкции за действие в конкретните ситуации. Доклада цели да запознае читателите с процеса на ценообразуване в превоза по море с контейнери. Ще помогнем на спедитори и брокери на контейнери да бъдат по гъвкави във форсмажорни обстоятелства и ще се опитаме да създадем стълбовете за изграждане на една стабилна международна търговия.

JEL Класификатор: F23, F51, L90
Страници: 11
DOI:  https://doi.org/10.58861/tae.grdier.2024.17

Още статии от този брой

  • КОНКУРЕНТНО РАЗУЗНАВАНЕ В СЕКТОРА НА ИНФОРМАЦИОННИТЕ ТЕХНОЛОГИИ

    Настоящият доклад има за цел да постави акцент върху конкурентното разузнаване като дейност, необходима за компаниите в индустрията на информационните технологии. В глобален аспект IT сектора не само реализира скоростна адаптация, но и успява да достигне до съвсем нови нива в своята история. Този сектор винаги се е отличавал със специфичната си ...

  • УПРАВЛЕНИЕ НА МЕЖДУНАРОДНА КОМПАНИЯ ПО ВРЕМЕ НА КРИЗА

    Настоящият научен доклад представя една много важна тема, която засяга много международни компании, като поставя на фокус една международна компания, която се е справила с няколко кризи. Посредством теории по тази тема, са обобщени основни антикризисни стъпки. Посочени са резултати от излизане от финансовата криза на изследваната компания. ...

  • ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИЯ НА МАРКАТА – СТРАТЕГИИ И ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА

    Докладът прави преглед на ключови аспекти за успешна интернационализация на брандовете. Обхваща стратегиите и предизвикателствата, пред които са изправени, когато навлизат на международните пазари, включително маркетинг, управление на марката и адаптиране към културните различия. Докладът също така включва анализ на успешни случаи на ...