СОЦИАЛНО-ИКОНОМИЧЕСКИ ФАКТОРИ ЗА ТРАНСГРАНИЧНО СЪТРУДНИЧЕСТВО КЪРДЖАЛИ-ДРАМА-РОДОПИ В КУЛТУРНИЯ ТУРИЗЪМ

Автори

Ключови думи
трансгранично сътрудничество, културен туризъм, социално-икономически фактори, Драма, Родопи

Резюме
Настоящото изследване анализира социално-икономическите фактори, които оказват влияние върху развитието на трансграничното сътрудничество между Община Кърджали и префектурите Драма и Родопи в контекста на културно-познавателния туризъм. Проучването разглежда икономическите стимули, социалните връзки, инфраструктурните предпоставки и културното наследство като ключови елементи в процеса на сътрудничество. Анализирани са съществуващите инициативи и стратегически партньорства, които допринасят за устойчивото развитие на региона. Основният акцент е поставен върху добрите практики и предизвикателствата, които съпътстват този процес, както и върху възможностите за бъдещо развитие на интегрирани туристически маршрути и културни обменни програми. Изследването цели да предостави препоръки за подобряване на трансграничното сътрудничество и повишаване на икономическите и социалните ползи за двете страни.

JEL Класификатор: F63, Z32
Страници: 15
DOI:  https://doi.org/10.58861/tae.grdier.2025.03

Още статии от този брой

  • УПРАВЛЕНИЕ НА ВЗАИМООТНОШЕНИЯТА С ДОСТАВЧИЦИТЕ В ГЛОБАЛНАТА ВЕРИГА ЗА ДОСТАВКИ

    В настоящата разработка се разглеждат процесите, свързани със снабдяването и управлението на отношенията с доставчиците в глобалните вериги за доставки. Прави се опит да се дефинира същността на философията за SRM, да се представят нейните роля и цели, възможните стратегиите, които да се предприемат в съответствие с поставените цели. Разглеждат се ...

  • ИНОВАЦИИТЕ – ФАКТОР ЗА УСТОЙЧИВОСТ НА МЕЖДУНАРОДНИТЕ КОМПАНИИ

    В съвременните условия на глобализация на икономиката и засилена конкуренция нараства ролята на иновациите като фактор за повишаване на конкурентоспособността и устойчиво развитие на бизнес организациите. Международните компании, имайки предимството на по-големите ресурси – финансови, материални и човешки, с които разполагат, могат да внедряват ...

  • МАРКЕТИНГОВИ СТРАТЕГИИ В МОДНАТА ИНДУСТРИЯ ЗА ПРИВЛИЧАНЕ НА МЕЖДУНАРОДНА АУДИТОРИЯ

    В днешната динамична и конкурентна среда на модната индустрия, успешните маркетингови стратегии играят ключова роля за позиционирането и развитието на бранда. Този доклад се фокусира върху методите за идентифициране и разработване на стратегии за привличане на целева аудитория, като акцентира върху появата на нови агенти на модната сцена, които ...