СОЦИАЛНО-ИКОНОМИЧЕСКИ ФАКТОРИ ЗА ТРАНСГРАНИЧНО СЪТРУДНИЧЕСТВО КЪРДЖАЛИ-ДРАМА-РОДОПИ В КУЛТУРНИЯ ТУРИЗЪМ

Автори

Ключови думи
трансгранично сътрудничество, културен туризъм, социално-икономически фактори, Драма, Родопи

Резюме
Настоящото изследване анализира социално-икономическите фактори, които оказват влияние върху развитието на трансграничното сътрудничество между Община Кърджали и префектурите Драма и Родопи в контекста на културно-познавателния туризъм. Проучването разглежда икономическите стимули, социалните връзки, инфраструктурните предпоставки и културното наследство като ключови елементи в процеса на сътрудничество. Анализирани са съществуващите инициативи и стратегически партньорства, които допринасят за устойчивото развитие на региона. Основният акцент е поставен върху добрите практики и предизвикателствата, които съпътстват този процес, както и върху възможностите за бъдещо развитие на интегрирани туристически маршрути и културни обменни програми. Изследването цели да предостави препоръки за подобряване на трансграничното сътрудничество и повишаване на икономическите и социалните ползи за двете страни.

JEL Класификатор: F63, Z32
Страници: 15
DOI:  https://doi.org/10.58861/tae.grdier.2025.03

Още статии от този брой

  • РАЗВИТИЕ НА АВТОМОБИЛНИЯ СЕКТОР НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ В ПЕРИОДА 2014-2024 Г.

    Автомобилният сектор е един от най-бързо развиващите се сектори на производството през последно десетилетие. Той е основен двигател на икономическо развитие в Европейския съюз. През последното десетилетие, обаче, той е подложен на редица вътрешни и външни фактори – геополитически, здравни и повишена конкуренция. Статията разглежда по какъв начин ...

  • ПРИЛОЖЕНИЕ НА ПРИНЦИПИТЕ НА ГЕЩАЛТ В ДИЗАЙНА НА ВИЗУАЛНИ МАРКЕТИНГОВИ КАМПАНИИ

    Настоящата разработка изследва приложението и ефективността на гещалт принципите (близост, сходство, затвореност, непрекъснатост, фигура-фон) в дизайна на визуални маркетингови кампании. Основната цел е да се установи дали тяхното приложение води до подобрено визуално възприятие и повишена потребителска ангажираност спрямо дизайни, които не ги ...

  • БИЗНЕС МОДЕЛЪТ НА LIDL ЗА УСТОЙЧИВО МЕЖДУНАРОДНО РАЗВИТИЕ

    Устойчивото развитие на международните търговски вериги е от ключово значение за ефективното им функциониране на различните пазари. В настоящия доклад се изследва Lidl като международна верига, занимаваща се в сферата на търговията, с акцент върху устойчивото ѝ развитие. Целта на проучването е да се дадат препоръки за подобряване на ...