ВЛИЯНИЕ НА УСТОЙЧИВИТЕ ПРАКТИКИ ВЪРХУ ДОБРУВАНЕТО НА СЛУЖИТЕЛИТЕ В МЕЖДУНАРОДНАТА БИЗНЕС СРЕДА

Автори

Ключови думи
устойчивост, добруване, човешки служители

Резюме
Научната разработка разглежда връзката между устойчивите организационни практики и добруването на служителите, като поставя акцент върху ролята на устойчивостта в изграждането на положителна работна среда.

Теоретичната част обобщава съвременни концепции за добруване на служителите, както и модели за устойчиво лидерство и корпоративна социална отговорност, като подчертава взаимовръзката между организационната устойчивост и вътрешната мотивация на персонала. Подчертана е значимостта на устойчивостта като стратегически инструмент в управлението на човешките ресурси, особено в международен контекст, където компаниите се стремят да балансират бизнес резултатите с корпоративната социална отговорност. Проучването е осъществено чрез онлайн анкета и извежда ключови тенденции в нагласите на служителите спрямо ефектите на устойчивостта върху тяхното благосъстояние.

Резултатите показват, че устойчивите практики се възприемат като фактор за създаване на приятна и морално удовлетворяваща работна среда, но не винаги водят до по-висока мотивация или ангажираност. Изследването може да предложи ценни насоки на международните компании, които търсят начини да подобрят вътрешния климат, да изградят позитивна корпоративна идентичност и да задържат служителите си чрез автентични устойчиви политики.

JEL Класификатор: F23, M14, Q01
Страници: 14
DOI:  https://doi.org/10.58861/tae.grdier.2025.10

Още статии от този брой

  • БИЗНЕС МОДЕЛЪТ НА LIDL ЗА УСТОЙЧИВО МЕЖДУНАРОДНО РАЗВИТИЕ

    Устойчивото развитие на международните търговски вериги е от ключово значение за ефективното им функциониране на различните пазари. В настоящия доклад се изследва Lidl като международна верига, занимаваща се в сферата на търговията, с акцент върху устойчивото ѝ развитие. Целта на проучването е да се дадат препоръки за подобряване на ...

  • РАЗВИТИЕ НА АВТОМОБИЛНИЯ СЕКТОР НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ В ПЕРИОДА 2014-2024 Г.

    Автомобилният сектор е един от най-бързо развиващите се сектори на производството през последно десетилетие. Той е основен двигател на икономическо развитие в Европейския съюз. През последното десетилетие, обаче, той е подложен на редица вътрешни и външни фактори – геополитически, здравни и повишена конкуренция. Статията разглежда по какъв начин ...

  • ПРИЛОЖЕНИЕ НА ПРИНЦИПИТЕ НА ГЕЩАЛТ В ДИЗАЙНА НА ВИЗУАЛНИ МАРКЕТИНГОВИ КАМПАНИИ

    Настоящата разработка изследва приложението и ефективността на гещалт принципите (близост, сходство, затвореност, непрекъснатост, фигура-фон) в дизайна на визуални маркетингови кампании. Основната цел е да се установи дали тяхното приложение води до подобрено визуално възприятие и повишена потребителска ангажираност спрямо дизайни, които не ги ...