ВЛИЯНИЕ НА УСТОЙЧИВИТЕ ПРАКТИКИ ВЪРХУ ДОБРУВАНЕТО НА СЛУЖИТЕЛИТЕ В МЕЖДУНАРОДНАТА БИЗНЕС СРЕДА

Автори

Ключови думи
устойчивост, добруване, човешки служители

Резюме
Научната разработка разглежда връзката между устойчивите организационни практики и добруването на служителите, като поставя акцент върху ролята на устойчивостта в изграждането на положителна работна среда.

Теоретичната част обобщава съвременни концепции за добруване на служителите, както и модели за устойчиво лидерство и корпоративна социална отговорност, като подчертава взаимовръзката между организационната устойчивост и вътрешната мотивация на персонала. Подчертана е значимостта на устойчивостта като стратегически инструмент в управлението на човешките ресурси, особено в международен контекст, където компаниите се стремят да балансират бизнес резултатите с корпоративната социална отговорност. Проучването е осъществено чрез онлайн анкета и извежда ключови тенденции в нагласите на служителите спрямо ефектите на устойчивостта върху тяхното благосъстояние.

Резултатите показват, че устойчивите практики се възприемат като фактор за създаване на приятна и морално удовлетворяваща работна среда, но не винаги водят до по-висока мотивация или ангажираност. Изследването може да предложи ценни насоки на международните компании, които търсят начини да подобрят вътрешния климат, да изградят позитивна корпоративна идентичност и да задържат служителите си чрез автентични устойчиви политики.

JEL Класификатор: F23, M14, Q01
Страници: 14
DOI:  https://doi.org/10.58861/tae.grdier.2025.10

Още статии от този брой

  • SUSTAINABLE DEVELOPMENT PRACTICES IN COCOA PRODUCING COUNTRIES

    Fair trade is a crucial action determined to promote sustainable and ethical trading manners, ensuring that the people engaged in manufacturing, around the globe, receive fair payments and work under safe surroundings. In particular, the chocolate industry has been facing great challenges related to unfair labor conditions, especially illegal ...

  • МАРКЕТИНГОВИ СТРАТЕГИИ В МОДНАТА ИНДУСТРИЯ ЗА ПРИВЛИЧАНЕ НА МЕЖДУНАРОДНА АУДИТОРИЯ

    В днешната динамична и конкурентна среда на модната индустрия, успешните маркетингови стратегии играят ключова роля за позиционирането и развитието на бранда. Този доклад се фокусира върху методите за идентифициране и разработване на стратегии за привличане на целева аудитория, като акцентира върху появата на нови агенти на модната сцена, които ...

  • УПРАВЛЕНИЕ НА ОРГАНИЗАЦИОННИ КОНФЛИКТИ В МЕЖДУНАРОДНА ФИРМА

    На конфликтите често се гледа като негативно явление, с отрицателен ефект за постигане на цели и задачи, което определя и изключителната важност за бързо му разрешаване и отстраняване. Но конфликтите трябва да бъдат разглеждани и като елемент, който има не само разрушителни последици, но и конструктивно начало. Един конфликт в дадена фирма може да ...