ИНОВАЦИИТЕ – ФАКТОР ЗА УСТОЙЧИВОСТ НА МЕЖДУНАРОДНИТЕ КОМПАНИИ

Автори

Ключови думи
иновации, устойчивост, международни компании

Резюме
В съвременните условия на глобализация на икономиката и засилена конкуренция нараства ролята на иновациите като фактор за повишаване на конкурентоспособността и устойчиво развитие на бизнес организациите. Международните компании, имайки предимството на по-големите ресурси – финансови, материални и човешки, с които разполагат, могат да внедряват различни типове иновации – технологични, продуктови, маркетингови, организационни и социално отговорни, за да се адаптират бързо към динамичните промени в икономиката и обществото, и да се развиват устойчиво. Целта на настоящата статия е да се изследва теоретично и емпирично внедряването на иновации в международните компании като фактор за тяхната устойчивост, на базата на конкретен пример с многонационална компания. Методологията на изследването включва научноизследователски подходи и методи, като: анализ и синтез, контент анализ, исторически метод, казусен метод, метод на наблюдението.

JEL Класификатор: F23, O30
Страници: 13
DOI:  https://doi.org/10.58861/tae.grdier.2025.06

Още статии от този брой

  • THE IMPACT OF GEOPOLITICAL RISK AND LIRA DEFLATION ON INVESTMENT DECISIONS IN TURKEY

    This study investigates the influence of geopolitical risk and lira deflation on investment decision-making in Turkey, a country characterized by regional tensions and economic volatility. Drawing upon Institutional Theory and using a quantitative approach, the research explores investor preferences across four major asset classes: stocks, ...

  • ПРИЛОЖЕНИЕ НА ПРИНЦИПИТЕ НА ГЕЩАЛТ В ДИЗАЙНА НА ВИЗУАЛНИ МАРКЕТИНГОВИ КАМПАНИИ

    Настоящата разработка изследва приложението и ефективността на гещалт принципите (близост, сходство, затвореност, непрекъснатост, фигура-фон) в дизайна на визуални маркетингови кампании. Основната цел е да се установи дали тяхното приложение води до подобрено визуално възприятие и повишена потребителска ангажираност спрямо дизайни, които не ги ...

  • БИЗНЕС МОДЕЛЪТ НА LIDL ЗА УСТОЙЧИВО МЕЖДУНАРОДНО РАЗВИТИЕ

    Устойчивото развитие на международните търговски вериги е от ключово значение за ефективното им функциониране на различните пазари. В настоящия доклад се изследва Lidl като международна верига, занимаваща се в сферата на търговията, с акцент върху устойчивото ѝ развитие. Целта на проучването е да се дадат препоръки за подобряване на ...