• Icon to change language to english
  • Icon to change language to english

ГЛОБАЛНИТЕ ВЕРИГИ ЗА ДОСТАВКИ - ВЪЗМОЖНОСТИ И ЗАПЛАХИ ЗА ИЗПОЛЗВАНЕТО ИМ ОТ БЪЛГАРСКИТЕ ФИРМИ

Автори

Ключови думи
глобални вериги за доставка, взаимоотношения, процеси, камшичен ефект, интеграция

Резюме
В настоящият доклад се разглежда появата и развитието на концепцията за управление на веригите за доставки, като се акцентира върху международното измерение на реализацията ѝ. Представя се същността на тази концепция, нейната структура, процесите, които протичат и целите, които участниците преследват. Прави се опит да се определят трудностите, които срещат българските фирми при интеграцията си в глобалните вериги за доставка. Разглеждат се възможностите за заимстване на опита и добрите практики на международните компании и ползите за българските фирми при изграждане на взаимоотношения в международните вериги за доставки.

JEL Класификатор: F23, F10
Страници: 13
DOI:  https://doi.org/10.58861/tae.grdier.2024.19

Още статии от този брой

  • БИТКОЙН ХАЛВИНГ И ВЛИЯНИЕТО МУ ВЪРХУ ПАЗАРА НА КРИПТОВАЛУТИ

    Разполовяването на биткойн е ключово събитие в екосистемата на биткойна, което се случва приблизително на всеки четири години или след добиване на всички 210 000 блока. Това събитие се съкращава в двойно възнаграждение, което майнерите /копачите/ получават за добавяне на нов блок в блокчейна, като целта е контрол на инфлацията и поддържане на ...

  • TYPES OF INTERNATIONAL BUSINESS AND INTERCULTURAL COMMUNICATION IN GLOBAL BUSINESS

    In the current era of global connectivity, international business is crucial for driving economic growth and promoting worldwide integration. This intricate field involves navigating through diverse cultures, markets, and regulatory frameworks. Successful international corporations seize opportunities, establish new long-lasting business ...

  • ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИЯ НА МАРКАТА – СТРАТЕГИИ И ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА

    Докладът прави преглед на ключови аспекти за успешна интернационализация на брандовете. Обхваща стратегиите и предизвикателствата, пред които са изправени, когато навлизат на международните пазари, включително маркетинг, управление на марката и адаптиране към културните различия. Докладът също така включва анализ на успешни случаи на ...