УЯЗВИМОСТИ В КИБЕРПРОСТРАНСТВОТО И ВЪЗДЕЙСТВИЕТО ИМ ВЪРХУ МСП

Автори

Ключови думи
киберсигурност, уязвимости, МСП

Резюме
Настоящата разработка цели излагането на кратък теоретичен преглед на кибер уязвимостите, които оказват влияние на малките и средни предприятия (МСП), както и последващите икономически ефекти. Заложената цел е да бъдат анализирани най-честите уязвимости в системите за киберсигурност, като в резултат на това да бъдат изведени препоръки за подобряване на дигиталната защита. Подходът включва анализ на вторични източници, тематичен преглед на наличната литература и оценка на риска чрез опростен икономически модел. По презумпция МСП, които не имплементират базови методи за киберсигурност, са уязвими на всички видове произтичащи заплахи. Малките и средни предприятия често не възприемат киберсигурността като приоритет, което ги различава от големите организации, разполагащи с големи бюджети и специализирани екипи.

JEL Класификатор: F23, F59, M15
Страници: 13
DOI:  https://doi.org/10.58861/tae.grdier.2025.07

Още статии от този брой

  • THE IMPACT OF GEOPOLITICAL RISK AND LIRA DEFLATION ON INVESTMENT DECISIONS IN TURKEY

    This study investigates the influence of geopolitical risk and lira deflation on investment decision-making in Turkey, a country characterized by regional tensions and economic volatility. Drawing upon Institutional Theory and using a quantitative approach, the research explores investor preferences across four major asset classes: stocks, ...

  • INFRASTRUCTURE AND RESOURCES: THE EVOLVING DYNAMICS OF SINO-CONGOLESE COOPERATION UNDER THE BELT AND ROAD INITIATIVE

    The Belt and Road Initiative has become a signature instrument for the Chinese government in promoting global trade and economic integration. A new model of cooperation based on the Belt and Road Initiative, such as “infrastructure-for-resources” agreements, has been utilized in China’s collaboration with the Democratic Republic of the Congo. The ...

  • МАРКЕТИНГОВИ СТРАТЕГИИ В МОДНАТА ИНДУСТРИЯ ЗА ПРИВЛИЧАНЕ НА МЕЖДУНАРОДНА АУДИТОРИЯ

    В днешната динамична и конкурентна среда на модната индустрия, успешните маркетингови стратегии играят ключова роля за позиционирането и развитието на бранда. Този доклад се фокусира върху методите за идентифициране и разработване на стратегии за привличане на целева аудитория, като акцентира върху появата на нови агенти на модната сцена, които ...