УЯЗВИМОСТИ В КИБЕРПРОСТРАНСТВОТО И ВЪЗДЕЙСТВИЕТО ИМ ВЪРХУ МСП

Автори

Ключови думи
киберсигурност, уязвимости, МСП

Резюме
Настоящата разработка цели излагането на кратък теоретичен преглед на кибер уязвимостите, които оказват влияние на малките и средни предприятия (МСП), както и последващите икономически ефекти. Заложената цел е да бъдат анализирани най-честите уязвимости в системите за киберсигурност, като в резултат на това да бъдат изведени препоръки за подобряване на дигиталната защита. Подходът включва анализ на вторични източници, тематичен преглед на наличната литература и оценка на риска чрез опростен икономически модел. По презумпция МСП, които не имплементират базови методи за киберсигурност, са уязвими на всички видове произтичащи заплахи. Малките и средни предприятия често не възприемат киберсигурността като приоритет, което ги различава от големите организации, разполагащи с големи бюджети и специализирани екипи.

JEL Класификатор: F23, F59, M15
Страници: 13
DOI:  https://doi.org/10.58861/tae.grdier.2025.07

Още статии от този брой

  • ПРИЛОЖЕНИЕ НА ПРИНЦИПИТЕ НА ГЕЩАЛТ В ДИЗАЙНА НА ВИЗУАЛНИ МАРКЕТИНГОВИ КАМПАНИИ

    Настоящата разработка изследва приложението и ефективността на гещалт принципите (близост, сходство, затвореност, непрекъснатост, фигура-фон) в дизайна на визуални маркетингови кампании. Основната цел е да се установи дали тяхното приложение води до подобрено визуално възприятие и повишена потребителска ангажираност спрямо дизайни, които не ги ...

  • ИНОВАЦИИТЕ – ФАКТОР ЗА УСТОЙЧИВОСТ НА МЕЖДУНАРОДНИТЕ КОМПАНИИ

    В съвременните условия на глобализация на икономиката и засилена конкуренция нараства ролята на иновациите като фактор за повишаване на конкурентоспособността и устойчиво развитие на бизнес организациите. Международните компании, имайки предимството на по-големите ресурси – финансови, материални и човешки, с които разполагат, могат да внедряват ...

  • МАРКЕТИНГОВИ СТРАТЕГИИ В МОДНАТА ИНДУСТРИЯ ЗА ПРИВЛИЧАНЕ НА МЕЖДУНАРОДНА АУДИТОРИЯ

    В днешната динамична и конкурентна среда на модната индустрия, успешните маркетингови стратегии играят ключова роля за позиционирането и развитието на бранда. Този доклад се фокусира върху методите за идентифициране и разработване на стратегии за привличане на целева аудитория, като акцентира върху появата на нови агенти на модната сцена, които ...