ИНОВАЦИИТЕ – ФАКТОР ЗА УСТОЙЧИВОСТ НА МЕЖДУНАРОДНИТЕ КОМПАНИИ

Автори

Ключови думи
иновации, устойчивост, международни компании

Резюме
В съвременните условия на глобализация на икономиката и засилена конкуренция нараства ролята на иновациите като фактор за повишаване на конкурентоспособността и устойчиво развитие на бизнес организациите. Международните компании, имайки предимството на по-големите ресурси – финансови, материални и човешки, с които разполагат, могат да внедряват различни типове иновации – технологични, продуктови, маркетингови, организационни и социално отговорни, за да се адаптират бързо към динамичните промени в икономиката и обществото, и да се развиват устойчиво. Целта на настоящата статия е да се изследва теоретично и емпирично внедряването на иновации в международните компании като фактор за тяхната устойчивост, на базата на конкретен пример с многонационална компания. Методологията на изследването включва научноизследователски подходи и методи, като: анализ и синтез, контент анализ, исторически метод, казусен метод, метод на наблюдението.

JEL Класификатор: F23, O30
Страници: 13
DOI:  https://doi.org/10.58861/tae.grdier.2025.06

Още статии от този брой

  • УЯЗВИМОСТИ В КИБЕРПРОСТРАНСТВОТО И ВЪЗДЕЙСТВИЕТО ИМ ВЪРХУ МСП

    Настоящата разработка цели излагането на кратък теоретичен преглед на кибер уязвимостите, които оказват влияние на малките и средни предприятия (МСП), както и последващите икономически ефекти. Заложената цел е да бъдат анализирани най-честите уязвимости в системите за киберсигурност, като в резултат на това да бъдат изведени препоръки за ...

  • SUSTAINABLE DEVELOPMENT PRACTICES IN COCOA PRODUCING COUNTRIES

    Fair trade is a crucial action determined to promote sustainable and ethical trading manners, ensuring that the people engaged in manufacturing, around the globe, receive fair payments and work under safe surroundings. In particular, the chocolate industry has been facing great challenges related to unfair labor conditions, especially illegal ...

  • МАРКЕТИНГОВИ СТРАТЕГИИ В МОДНАТА ИНДУСТРИЯ ЗА ПРИВЛИЧАНЕ НА МЕЖДУНАРОДНА АУДИТОРИЯ

    В днешната динамична и конкурентна среда на модната индустрия, успешните маркетингови стратегии играят ключова роля за позиционирането и развитието на бранда. Този доклад се фокусира върху методите за идентифициране и разработване на стратегии за привличане на целева аудитория, като акцентира върху появата на нови агенти на модната сцена, които ...