SUSTAINABLE DEVELOPMENT PRACTICES IN COCOA PRODUCING COUNTRIES

Автори

Ключови думи
Fair Trade, chocolate industry, cocoa beans supply chain

Резюме
Fair trade is a crucial action determined to promote sustainable and ethical trading manners, ensuring that the people engaged in manufacturing, around the globe, receive fair payments and work under safe surroundings. In particular, the chocolate industry has been facing great challenges related to unfair labor conditions, especially illegal child labor, since its existence.

The purpose of this paper is to examine the inequitable executions of the cocoa industry in African cocoa-producing countries, while giving examples of each aspect of these applications, followed by their consequences. Special attention has been paid to a leader in this industry’s fair practices, Tony's Chocolonely, with the explanation of their strategies to overcome and remove the injustices whilst working together with other enterprises.

The research concentrates on secondary sources of investigation concerning this particular business industry. Agreeing with the already carefully collected and examined information in the specific area, assumptions and key insights are provided. The readings chosen for this paper were sourced from qualitative case studies, company annual Fairtrade reports, UN Department of Economic and Social Affairs, and Fairtrade International: Public Systems Report. Hence, auxiliary data is collected to give a better understanding, to create consumer awareness and trust in fair trade.

JEL Класификатор: F6, Q1, L2
Страници: 12
DOI:  https://doi.org/10.58861/tae.grdier.2025.04

Още статии от този брой

  • ПРИЛОЖЕНИЕ НА ПРИНЦИПИТЕ НА ГЕЩАЛТ В ДИЗАЙНА НА ВИЗУАЛНИ МАРКЕТИНГОВИ КАМПАНИИ

    Настоящата разработка изследва приложението и ефективността на гещалт принципите (близост, сходство, затвореност, непрекъснатост, фигура-фон) в дизайна на визуални маркетингови кампании. Основната цел е да се установи дали тяхното приложение води до подобрено визуално възприятие и повишена потребителска ангажираност спрямо дизайни, които не ги ...

  • РАЗВИТИЕ НА АВТОМОБИЛНИЯ СЕКТОР НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ В ПЕРИОДА 2014-2024 Г.

    Автомобилният сектор е един от най-бързо развиващите се сектори на производството през последно десетилетие. Той е основен двигател на икономическо развитие в Европейския съюз. През последното десетилетие, обаче, той е подложен на редица вътрешни и външни фактори – геополитически, здравни и повишена конкуренция. Статията разглежда по какъв начин ...

  • УПРАВЛЕНИЕ НА ОРГАНИЗАЦИОННИ КОНФЛИКТИ В МЕЖДУНАРОДНА ФИРМА

    На конфликтите често се гледа като негативно явление, с отрицателен ефект за постигане на цели и задачи, което определя и изключителната важност за бързо му разрешаване и отстраняване. Но конфликтите трябва да бъдат разглеждани и като елемент, който има не само разрушителни последици, но и конструктивно начало. Един конфликт в дадена фирма може да ...