ТЕНДЕНЦИИ И ПЕРСПЕКТИВИ НА МЕЖДУНАРОДНИТЕ ИНВЕСТИЦИИ ВЪВ ВЪЗОБНОВЯЕМИ ЕНЕРГИЙНИ ИЗТОЧНИЦИ В БЪЛГАРИЯ

Автори

Ключови думи
енергия, инвестиции, зелени, източници, възобновяеми

Резюме
Актуалността на тази тема произтича от осъзнаването на обществата за пагубното влияние на човечеството и съпътстващите икономики върху изменението на климата и околната среда. Направени са много изследвания на преките чуждестранни инвестиции в България и има много статистически данни за анализ, но почти няма изследване за зелените преки международни инвестиции в България и съществуват малко емпирични данни и това ни мотивира да се опитаме да представим тези инвестиции, които представляват мотора на зеления преход и са бъдещето на икономическото развитие на ЕС и България. Целта е да запознаем аудиторията с най- важния фактор на зеления преход – преките зелени международни инвестиции. Статистически методи, използвани за обработка на данните и статистически анализ на събраните вече данни. Описанието на получените количествени резултати в таблици, фигури и текст включва статистически данни (дескриптивна статистика и оценки на значимостта на процентните разпределения). Видно е, че инвестициите в зелена икономика и възобновяеми източници бележат ръст в общия дял на инвестициите, като от няколко години това се превръща в тенденция и отваря много перспективи за компаниите изповядващи зелена психология. Обсъждането и коментарите на получените резултати се отнасят до: обосноваване на методологията, която използваме; посочване на примери; сравнение с други работи; посочване на несъответствия и коментари относно очаквани/неочаквани резултати.

JEL Класификатор: F3; F6
Страници: 11
DOI:  https://doi.org/10.58861/tae.grdier.2024.14

Още статии от този брой

  • ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИНТЕРНЕТ В СФЕРАТА НА МЕЖДУНАРОДНИЯ БИЗНЕС

    Настоящата разработка цели да анализира влиянието на интернет технологиите върху динамиката на развитието на международния бизнес. Уеб технологиите осигуряват нови възможности за свързване между контрагентите и развитие на деловите отношения. Приложенията на Интернет в сферата на международния бизнес включват електронна търговия, дистанционна ...

  • ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИЯ НА МАРКАТА – СТРАТЕГИИ И ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА

    Докладът прави преглед на ключови аспекти за успешна интернационализация на брандовете. Обхваща стратегиите и предизвикателствата, пред които са изправени, когато навлизат на международните пазари, включително маркетинг, управление на марката и адаптиране към културните различия. Докладът също така включва анализ на успешни случаи на ...

  • TYPES OF INTERNATIONAL BUSINESS AND INTERCULTURAL COMMUNICATION IN GLOBAL BUSINESS

    In the current era of global connectivity, international business is crucial for driving economic growth and promoting worldwide integration. This intricate field involves navigating through diverse cultures, markets, and regulatory frameworks. Successful international corporations seize opportunities, establish new long-lasting business ...