DISRUPTIONS IN THE SUPPLY CHAINS - FACTORS, EFFECTS AND RISK MANAGEMENT

Автори

Ключови думи
Supply Chain Disruption, Supply Chain Risk, Resilient Supply Chain, Flexible Supply Chain

Резюме
The term “supply chain” refers to the whole network of businesses and individuals that work together to produce and distribute a final good or service. Supply chains are nowadays interconnected and if one part, one link of the chain is disrupted, it affects the whole system. Supply chain disruption is an interruption in the flow of process that involves any of the entities which are connected to the production, sales, and distribution of specific goods or services.

This study aims to analyse through literature check and personal observations of the author the supply chain disruptions nature, their effect on the business and how can the companies recover easily or resist a disruption in the supply chain and mitigate the risk in our highly dynamic world.

JEL Класификатор: D24, F6
Страници: 7
DOI:  https://doi.org/10.58861/tae.grdier.2024.03

Още статии от този брой

  • КОНКУРЕНТНО РАЗУЗНАВАНЕ В СЕКТОРА НА ИНФОРМАЦИОННИТЕ ТЕХНОЛОГИИ

    Настоящият доклад има за цел да постави акцент върху конкурентното разузнаване като дейност, необходима за компаниите в индустрията на информационните технологии. В глобален аспект IT сектора не само реализира скоростна адаптация, но и успява да достигне до съвсем нови нива в своята история. Този сектор винаги се е отличавал със специфичната си ...

  • РАЗВИТИЕ НА УСТОЙЧИВИЯ ТУРИЗЪМ В БЪЛГАРИЯ

    Настоящият доклад изследва по какъв начин България интегрира стратегии за устойчивост в глобалните практики за устойчив туризъм. Стратегиите имат за цел да използват туризма като инструмент за социално-икономически ползи, като същевременно запазват неговите екологични и културни ресурси за бъдещите поколения. Документът обхваща икономическите и ...

  • ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИЯ НА МАРКАТА – СТРАТЕГИИ И ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА

    Докладът прави преглед на ключови аспекти за успешна интернационализация на брандовете. Обхваща стратегиите и предизвикателствата, пред които са изправени, когато навлизат на международните пазари, включително маркетинг, управление на марката и адаптиране към културните различия. Докладът също така включва анализ на успешни случаи на ...