ЛИТЕРАТУРЕН ОБЗОР ВЪРХУ РАЗВИТИЕТО И ВЛИЯНИЕТО НА GREENWASHING

Автори

Ключови думи
грийнуошинг, дезинформация, маркетингова стратегия, неопределеност, екосъобразност

Резюме
Основната цел на тази научна разработка е да се изследва дефиницията на Greenwashing, неговите аспекти и влиянието му върху потребителите и бизнеса. За да се постигне това са разгледани над 30 научни източника и е оформено мнение относно зададената проблематика. Разгледана е еволюцията на термина Greenwashing от неговото появяване през 80-те години на миналия век до наши дни. Анализирани са различните видове Greenwashing практики, използвани от компаниите и са направени изводи за бъдещето на ефекта.

JEL Класификатор: F18, M14, Q56
Страници: 13
DOI:  https://doi.org/10.58861/tae.grdier.2024.15

Още статии от този брой

  • ТЕНДЕНЦИИ И ПЕРСПЕКТИВИ НА МЕЖДУНАРОДНИТЕ ИНВЕСТИЦИИ ВЪВ ВЪЗОБНОВЯЕМИ ЕНЕРГИЙНИ ИЗТОЧНИЦИ В БЪЛГАРИЯ

    Актуалността на тази тема произтича от осъзнаването на обществата за пагубното влияние на човечеството и съпътстващите икономики върху изменението на климата и околната среда. Направени са много изследвания на преките чуждестранни инвестиции в България и има много статистически данни за анализ, но почти няма изследване за зелените преки ...

  • СПЕЦИФИКИ В УПРАВЛЕНИЕТО НА КЛЪСТЕРИТЕ В СРАВНЕНИЕ С ТОВА НА ИНДИВИДУАЛНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ

    В доклада се представят особеностите в управлението на клъстерите в сравнение с на индивидуалните компании . Разглеждат се три важни аспекта, в които подходът към ръководенето се различава. Прави се сравнителен анализ на спецификите на управлението на клъстерните организации, спрямо това на отделните фирми в девет основни направления. Обръща се ...

  • ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИНТЕРНЕТ В СФЕРАТА НА МЕЖДУНАРОДНИЯ БИЗНЕС

    Настоящата разработка цели да анализира влиянието на интернет технологиите върху динамиката на развитието на международния бизнес. Уеб технологиите осигуряват нови възможности за свързване между контрагентите и развитие на деловите отношения. Приложенията на Интернет в сферата на международния бизнес включват електронна търговия, дистанционна ...