СПЕЦИФИКИ В УПРАВЛЕНИЕТО НА КЛЪСТЕРИТЕ В СРАВНЕНИЕ С ТОВА НА ИНДИВИДУАЛНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ

Автори

Ключови думи
клъстери, клъстерен мениджмънт, специфика в управлението на клъстери

Резюме
В доклада се представят особеностите в управлението на клъстерите в сравнение с на индивидуалните компании . Разглеждат се три важни аспекта, в които подходът към ръководенето се различава. Прави се сравнителен анализ на спецификите на управлението на клъстерните организации, спрямо това на отделните фирми в девет основни направления. Обръща се внимание на тяхната структура, фокус, дейност, влияние и въздействие. Прави се извод, че разграничаването между управлението на клъстер и това на компания е от решаващо значение, тъй като те представляват различни оперативни единици с различни цели и динамика.

JEL Класификатор: F00, F10, L25
Страници: 8
DOI:  https://doi.org/10.58861/tae.grdier.2024.08

Още статии от този брой

  • ЛИТЕРАТУРЕН ОБЗОР ВЪРХУ РАЗВИТИЕТО И ВЛИЯНИЕТО НА GREENWASHING

    Основната цел на тази научна разработка е да се изследва дефиницията на Greenwashing, неговите аспекти и влиянието му върху потребителите и бизнеса. За да се постигне това са разгледани над 30 научни източника и е оформено мнение относно зададената проблематика. Разгледана е еволюцията на термина Greenwashing от неговото появяване през 80-те ...

  • DISRUPTIONS IN THE SUPPLY CHAINS - FACTORS, EFFECTS AND RISK MANAGEMENT

    The term “supply chain” refers to the whole network of businesses and individuals that work together to produce and distribute a final good or service. Supply chains are nowadays interconnected and if one part, one link of the chain is disrupted, it affects the whole system. Supply chain disruption is an interruption in the flow of process that ...

  • ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИЯ НА МАРКАТА – СТРАТЕГИИ И ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА

    Докладът прави преглед на ключови аспекти за успешна интернационализация на брандовете. Обхваща стратегиите и предизвикателствата, пред които са изправени, когато навлизат на международните пазари, включително маркетинг, управление на марката и адаптиране към културните различия. Докладът също така включва анализ на успешни случаи на ...